Drawn to Life: Het Nieuwe Hoofdstuk Review

Drawn to Life: Het Nieuwe Hoofdstuk, iets voor jou? Lees onze professionele review en je weet het in 3 minuten!

Banner Drawn to Life Het Nieuwe Hoofdstuk

Drawn to Life is een simpele platformer die niet genoeg vernieuwing brengt, ook niet door het tekenen.

In 2007 verscheen Drawn to Life op de Nintendo DS. Het was een standaard platformer, maar er was iets speciaals. In Drawn to Life moest je, voordat het avontuur begon, een zogenaamde held tekenen met je stylus. Ook tijdens de game moest je soms dingen tekenen, zoals een boot of een speciaal wapen. Dit werkte goed, vooral doordat de stylus je echt het gevoel gaf dat je daadwerkelijk aan het tekenen was. Het vervolg, Drawn to Life: Het Nieuwe Hoofdstuk, is onlangs op de Wii uitgekomen. Geeft Het Nieuwe Hoofdstuk hetzelfde goede gevoel?

Tekenen met de Wii-mote.
In Drawn to Life: Het Nieuwe Hoofdstuk draait alles om tekenen. Je moet je eigen held, wapens, bruggen, voertuigen en nog veel meer tekenen met je Wii-mote (check het eerste filmpje). Het concept is leuk maar het werkt niet echt goed. Doordat je met je Wii-mote in de lucht staat te zwaaien, heb je niet het gevoel dat je aan het tekenen bent. Het werkt helaas ook een stuk minder preciezer als bij z’n voorganger, Drawn to Life op de NDS. Het is dan ook jammer dat Drawn to Life: Het Nieuwe Hoofdstuk geen MotionPlus ondersteund, dan had het tekenen misschien beter gewerkt.

Review Drawn to Life: Het Nieuwe Hoofdstuk: Speel met 3 vrienden de multiplayer mode.
Speel met 3 vrienden de multiplayer mode.
Review Drawn to Life: Het Nieuwe Hoofdstuk: Een piraat, ninja, of ridder: alles kan in Drawn to Life!
Een piraat, ninja, of ridder: alles kan in Drawn to Life!
Geen pittige platformer.
Spring van platform van platform. Dat is hét kenmerk van iedere 2D platform game. In Drawn to Life: Het Nieuwe Hoofdstuk doe je dan ook niet veel meer dan springen over afgronden en vijanden verslaan. Daar is bij vele andere games niets mis mee, maar bij Drawn to Life is het allemaal erg makkelijk en standaard (zie tweede filmpje). Het spel is dan ook meer voor kinderen, dan voor gamers die liever vernieuwende of verbeterde games spelen.

Multiplayer in een singleplayer game?
Drawn to Life is een echte singleplayer game. Maar tot mijn verbazing is er in Het Nieuwe Hoofdstuk ook een multiplayer mode (zie afbeelding en laatste filmpje). Hierin speel je met maximaal 4 personen verschillende minigames met je zelf getekende personages. Deze minigames stellen echter weinig voor, en zul je alleen spelen als je kleine neefje op bezoek is.

Conclusie Drawn to Life: Het Nieuwe Hoofdstuk - Nintendo Wii Review

• Heel leuk voor kinderen
  • Teken concept is leuk