SEGA Bass Fishing Review

SEGA Bass Fishing, iets voor jou? Lees onze professionele review en je weet het in 3 minuten!

Banner SEGA Bass Fishing

SEGA Bass Fishing vist buiten het net: de game is te kort, te lelijk en te saai.

Vissen. Glibberige, met schubben beplakte beestjes die rustig zwemmen in het water. Ze zijn er in vele kleuren en vormen, in alle soorten en maten. Van de prachtige tropische vissen en gevaarlijke piranha’s, tot de kleine felgekleurde anemoonvissen. Genoeg toffe vissen dus om een game van te maken. Maar nee, ontwikkelaar SIMS heeft als hoofdrolspeler in hun game SEGA Bass Fishing gekozen voor de saaie, grijsgroene baars.

Houterige baarzen.
SEGA Bass Fishing is een remake van de game SEGA Bass Fishing op de Dreamcast, die in 1999 uitkwam. Een schaamteloze remake welteverstaan, want de makers hebben blijkbaar niet echt hun best gedaan om deze game een topper te maken. De game ziet er op de Wii bijna hetzelfde uit als de Dreamcast-versie, de water-effecten zijn niet echt mooi en de baarzen zijn allemaal hetzelfde; saai en grijs. Heel jammer, want de game Endless Ocean heeft al eerder bewezen dat mooie onderwater werelden en vissen wel degelijk mogelijk zijn op de Wii.

Saaie modes en gemiste kansen.
In SEGA Bass Fishing heb je 4 modes; Tournament, Arcade, Nature en Practise. De 4 modes verschillen niet erg van elkaar, in de meeste gaat het om zoveel vissen vangen binnen een paar minuten. Al snel ben je uitgekeken op deze modes omdat er, behalve wat andere omgevingen, weinig variatie in zit. Ook kun je niet online spelen tegen andere vissers, wat zeker een gemiste kans is. Met z’n tweeën spelen zit er ook niet in, er is geen sprake van een co-op mode.

Review SEGA Bass Fishing: Probeer zo veel mogelijk baarzen te vangen.
Probeer zo veel mogelijk baarzen te vangen.
Review SEGA Bass Fishing: "Mhm, ik had toch wel iets groter verwacht"
"Mhm, ik had toch wel iets groter verwacht"
Weinig goeds
Een van de weinige dingen die wel werken, zijn de controls. Je gebruikt de Wii-mote en Nunchuck als hengel (wie had dat gedacht?) en probeert zo de vissen binnen te halen. Door met de Wii-mote te zwaaien gooi je je dobber uit, en wacht tot een baars toe bijt. Vervolgens haal je door de Nunchuck te draaien (voorzichtig, anders breekt de lijn, zie kader) je vers gevangen vis binnen. Dit alles doe je onder begeleiding van een irriterende presentator-stem die steeds hetzelfde zinnetje zegt, en typische SEGA arcade kast-nummertjes.

Conclusie SEGA Bass Fishing - Nintendo Wii Review

• Wii-mote en Nunchuck zijn samen een goede hengel
  • Saaie gameplay