Bestel vanavond, maandag in huis.

Grand Slam Tennis Review

Grand Slam Tennis, iets voor jou? Lees onze professionele review en je weet het in 3 minuten!

Banner Grand Slam Tennis

Grand Slam Tennis is een goede tennisgame, maar heeft nog veel meer potentie.

Op het gebied van tennisgames zijn er twee grote series die heersen. Dit zijn Top Spin en Virtua Tennis. Op de Wii blijft de perfecte tennisgame echter uit, mede doordat het tennis uit Wii Sports ook niet top was. Met deze nieuwe game probeert ontwikkelaar EA (Electronic Arts) de ban te doorbreken en een echt goede tennisgame voor de Wii uit te brengen.

Nieuwe grafische stijl
Om te beginnen heeft de ontwikkelaar voor een opvallende grafische stijl gekozen. Deze stijl lijkt in eerste instantie een beetje op een cartoon, maar de animaties en bewegingen zien er weer heel realistisch uit. Ook de bal is een stuk groter dan in het echt, waardoor je soms niet ziet of de bal nou wel of niet over de lijn is. De grafische stijl in zijn geheel is voor sommige mensen zeer aansprekend, maar voor anderen juist erg storend. Het ligt er maar net aan waar je van houdt.

Wii MotionPlus
Voor deze game heb je qua besturing zelfs twee mogelijkheden: Een Wii-remote met Wii MotionPlus of alleen een Wii-remote. De nieuwe Wii MotionPlus is natuurlijk waar het om draait. De slagen die je hiermee maakt zijn duidelijk nauwkeuriger dan met de Wii-remote, maar dit heeft veel meer potentie en zou nog beter uitgewerkt kunnen worden. Je moet de MotionPlus bijvoorbeeld soms opnieuw synchroniseren tijdens een wedstrijd en als je je arm naar achter zwaait zal hij het af en toe als een slag opvatten.

Review Grand Slam Tennis: De nieuwe grafische stijl van Grand Slam Tennis ziet er wat cartoon-achtig uit.
De nieuwe grafische stijl van Grand Slam Tennis ziet er wat cartoon-achtig uit.
Review Grand Slam Tennis: Je kan ook op het gravel van Roland Garros spelen.
Je kan ook op het gravel van Roland Garros spelen.
De mogelijkheden
Dé modus in Grand Slam Tennis is zonder twijfel de Grand Slam-modus, waarin je één van de vier Grand Slam toernooien kan spelen. Er zijn voor deze toernooien een groot aantal spelers waar je uit kunt kiezen. Het is mogelijk om zowel met hedendaagse topspe(e)l(st)ers (zie kader) als met personages van vroeger te spelen. Alle vier de Grand Slam-toernooien zijn overigens gelicenseerd en daardoor erg realistisch. Naast de Grand Slam-modus zit er ook een online-modus en een multiplayer-modus in.

Nog nét niet
Vooralsnog weet Grand Slam Tennis de ban nog niet te doorbreken, maar ze zijn al een aardig eind op weg. Als de minpuntjes even weggepoetst worden, zullen we in de toekomst nog veel van deze serie horen, want er is zeker meer potentie voor deze game.

Conclusie Grand Slam Tennis - Nintendo Wii Review

• Nieuwe grafische stijl
  • Sterk arsenaal aan spelers
  • Grand Slam-modus
  • Wii MotionPlus besturing heeft meer potentie
  • Grafische stijl is niet voor iedereen weggelegd

1972
Gameplay:7,0
Replay:8,0
Wi-Fi:8,0
Graphics:7,0
7,5
© 2009 - 2024

Gemiddeld krijgen we Grand Slam Tennis 1,5x per maand op voorraad. De prijs 5.49 euro, is een indicatie.

Extra Grand Slam Tennis review
Tweede korte review van Marcusmagnus:

3498
16 jaar
Grand Slam Tennis is een erg leuk spel! De graphics hebben ze veranderd van een realistische stijl naar een cartoon stijl, wat heel erg bij dit spel past. In het spel (je raadt het al) speel je tennis met bekende tennissers zoals Nadal, Federer, Borg en Mcenroe. Het spel maakt gebruik van de Wii motion plus, dus het spel doet precies wat jij in het echt doet. Erg leuk om met vrienden of familie te spelen!
8,0

Wil je meer informatie en reviews lezen voor Grand Slam Tennis? Kijk op de All-in-1-pagina van Grand Slam Tennis!

7,5