The Legend of Zelda: Skyward Sword
De makkelijkste Zelda-game ooitNa een lange periode van wachten wordt de Zelda-fan eindelijk beloond: opnieuw worden we getrakteerd op een avontuur dat zowel grafisch als muzikaal perfect in elkaar steekt. Betekent dit dan ook dat we te maken hebben met een perfect spel?
Helaas niet. Allereerst wordt je op dezelfde manier als in
Super Mario Galaxy 2 en
Donkey Kong Country Returns gedwongen om op talloze momenten allerlei tips, hints en
and ere onzin aan te horen, zoals "Meester, er is 95% kans dat in deze schatkist iets van waarde zit". Of nog erger: "Meester, mijn berekeningen tonen aan dat deze sleutel kan worden gebruikt om een deur te openen"...
De moeilijkheidsgraad van het spel is dan ook zeer laag gehouden. Extra frustrerend wordt het dus wanneer je merkt dat sommige delen van het spel juist wel voor de diehard-fan zijn gemaakt, en het niveau van het spel dus totaal ongebalanceerd is.
Ook de motion-controls worden op de vreemdste momenten wel of niet toegepast: bijvoorbeeld WEL wanneer je gewoon rechtdoor wilt zwemmen, maar NIET wanneer je vijf pompoenen moet balanceren.
En dat geeft precies aan waar de makers zijn blijven steken: ze wilden een game maken voor zowel de fan als het nieuwe, brede publiek. Als ze gewoon een keuze hadden gemaakt, had er misschien WEL een perfecte game in de winkels gelegen...