Bestel vanavond, maandag in huis.

The Golden Compass Review

The Golden Compass, iets voor jou? Lees onze helden review, de mening van !

Banner The Golden Compass

Golden Compass neemt je mee in de magische wereld van de film, maar weet niet altijd te boeien.

The Golden Compass is een spel gebaseerd op de gelijknamige film en boek. Het is zeker niet het beste spel maar als je de film of het boek al leuk vond is het zeker een aanrader om te proberen. Als je geen van beide kent en het spel toch wilt spelen raad ik je aan eerst de film te kijken omdat het spel weinig uitlegt over wat er aan de hand is. In het kort gaat het over een jong meisje genaamd Lyra dat in een andere wereld leeft dan de onze waar mensen hun ziel meedragen in de vorm van een dier. Als Lyra haar beste vriend word ontvoert begint ze aan een reis naar de Noordpool om hem te redden met de hulp van Pan, haar zielsdier (ook wel Daemon genoemd), een magisch gouden kompas, en uiteindelijk een vriendelijke sterke ijsbeer.

PLUSPUNTEN
In het spel kun je met verschillende karakters spelen, namelijk Lyra, haar Daemon Pan (die zowel een wilde kat, een luiaard als een adelaar kan worden) en de ijsbeer Iorek. Al deze karakters geven een ander soort spelervaring, wat het spel erg afwisselend maakt. Met Lyra moet je vooral sluipen, het kompas gebruiken en met mensen in het spel praten voor informatie of om dingen gedaan te krijgen. Met behulp van Pan kun je de wereld verkennen en Lyra door verschillende stages heen helpen met zijn bijzondere abilities (de kat kan dashen, de luiaard slingeren en de adelaar vliegen). Met Iorek ren de over de noordpool en kun je met vijanden zoals groepen wolven vechten. Door deze verschillende soorten gameplay zit er altijd wel wat tussen wat je leuk vind en word het niet zo snel saai. Ook de wereld van The Golden Compass is vaak leuk om te zien.

MINPUNTEN
Het werken met het gouden kompas vind ik zelf snel vervelend worden en de graphics zijn ook niet altijd even mooi. Vooral haar en gezichtsuitdrukkingen van mensen zijn soms erg lelijk. Verder is het verhaal erg dunnetjes als je de film of het boek niet kent en is de gameplay niet erg uitdagend. Er is altijd duidelijk één kant waar je heen moet, er is dus niet veel zelf te ontdekken.

Al met al een leuk spel waar je je zeker een tijdje mee kan vermaken, maar verwacht geen game van het jaar.

Review The Golden Compass: Zorg dat je niet valt!
Zorg dat je niet valt!