Review Nintendo Wii Wheel
Mijn review: De mening van Super Held retrogast.

Het Nintendo wii wheel is ontwikkeld om het rijden in racespelletjes realistischer te maken. Het is zeker een leuk idee omdat je een stuur dus in de lucht houdt in plaats van een stuur met gaspedaal etc. Simpel gepresenteerd maar effectief.

Het Wii Wheel is leuk voor de hele familie. Terwijl je ermee speelt maak je rare bewegingen wat er dan af en toe raar uitziet als je toekijkt en niet aan het spelen bent. Ook is het super makkelijk om je auto te besturen omdat je niet hoeft te slippen en te sturen. Het slippen gaat automatisch tijdens het sturen. Als beginner is het een leuke manier om de game te spelen en in te komen. Vergeleken met een stuur op een standaard met gaspedalen dat zeer moeilijk te besturen zijn is het Wii Wheel wel voor iedereen

Voor de serieuze gamer?
Voor de pro gamers onder ons is dit Wii Wheel niet aangeraden. Neem als voorbeeld Mario Kart wii. Als je daar de beste prestaties wilt kun je het beste de nunchuk en wii afstandbedieding combinatie gebruiken of de <a href = http://www.mariocube.nl target = _blank>gamecube stick. Het grootste nadeel van de wii wheel is dat je bepaalde dingen niet tegelijk kan doen omdat bepaalde knoppen nu eenmaal niet voorhanden zijn op het wii wheel en bij de gamecube stick en wii mote nuchuk combo wel.

Automatic en manual modus?
Bij manual modus (zie kader voor filmpje over manual modus) kan je met een stuurtje niet goed slippen en sturen tegelijk. manual modus is de mode waarbij je handmatig moet slippen, anders stuur je te langzaam en knal je van de baan af. Verder is het ook haast onmogelijk om items vast te houden het zit gewoon niet lekker. Je wordt met het wii wheel gedwongen om voor de automatische slip modus te zitten. Manual of automatic mode is nog in geen enkele mario kart game voorgekomen. Slippen was altijd standaard. Nu snap ik waarom deze modus erin zit want met het wii wheel kan je gewoon niet slippen en sturen tegelijk. Dit zorgt ervoor dat je geen slip bonussen hebt en dus achterstand opbouwt op de spelers die wel manual modus gebruikt das voor de serieuze gamer een grote nono.

Review Nintendo Wii Wheel: De <a href = http://www.mariowii.nl/wii_spel_info.php?Nintendo=Mario_Kart_Wii>Mario kart wii</a> box set waarin je de game Mario kart wii en een wii wheel krijgt. Review Nintendo Wii Wheel: Het wii wheel gebruik je door deze naar link of rechts te draaien.
De Mario kart wii box set waarin je de game Mario kart wii en een wii wheel krijgt.Het wii wheel gebruik je door deze naar link of rechts te draaien.

Conclusie Nintendo Wii Wheel - Nintendo Wii Review
  • Makkelijk in gebruik