Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2 Review

Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2, iets voor jou? Lees onze helden review, de mening van !

Banner Dragon Ball Z Budokai Tenkaichi 2

Dragon Ball Z Budokai Tenkaichi 2 is misschien wel een van de beste Dragon Ball games van de afgelopen 5 jaar! Gecombineerd met vele geheimen, uitdagingen en karakters is dit een must voor elke Dragon Ball Z (DBZ) fan!

In het verleden zijn er verscheidene DBZ games geweest. Dragon Ball Z Budokai Tenkaichi 2 is duidelijk een van de betere. Voor degene die niet weten wat Dragon Ball is hier een klein overzicht. Gebaseerd op de Japanse manga Dragon Ball volgt de game de avonturen van Goku en zijn vrienden die vechten tegen buitenaardse vechters. Als speler kan je vechten als meer dan 100 karakters uit de serie, met ieder zijn of haar eigen vaardigheden.

Controls die het verschil maken.
Goed, de Wii staat er om bekend dat de controls niet perfect zijn. Een beetje schudden is in de meeste gevallen al meer dan voldoende. Desondanks voegt de wii-remote een goed gevoel toe als je een energiestraal op je tegenstander afvuurt. En daarnaast is er ook de optie om een andere controller te gebruiken. De Besturing is erg uitgebreid en valt snel te leren. Desondanks werden sommige moves verkeerd geregistreert door de game. En dit kan vervelend zijn als je bijna verslagen bent.

Meer dan genoeg te doen.
Met meer dan 100 personages te unlocken is er meer dan genoeg te doen voor de speler. Daarnaast zijn er verschillende modes. Zoals de Versus mode waarin je tegen je vrienden kan spelen. Er is een verhaal mode, waarin je alle saga’s bij langs gaat. Van Dragon Ball, tot en met Dragon Ball GT. Daarnaast kun je ook nog uitdagingen voltooien en o.a is er een challenge tower. Na een paar uur word het spelen wel erg eentonig. Ook ontbreekt er een online mode!

Review Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2: De prachtige stijl van het spel is een homeage aan de anime.
De prachtige stijl van het spel is een homeage aan de anime.
Review Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2: Dragon Ball staat bekend om de vele speciale aanvallen. Misschien wel de bekendste is de Ka-Me-Ha-Me-Ha aanval van Goku.
Dragon Ball staat bekend om de vele speciale aanvallen. Misschien wel de bekendste is de Ka-Me-Ha-Me-Ha aanval van Goku.
Een compleet eigen stijl.
DBZ Budokai Tenkaichi 2 verbeeldt de anime en manga op een prachtige manier. Het is een Cell-Shaded look waar ik persoonlijk een groot fan van ben. Alle karakters zijn ingesproken door hun orginele stem acteurs uit de TV-Serie. Daarnaast komen de special moves goed uit de verf. Het zijn geen ultra realistische grapichs, maar dat hoeft ook helemaal niet aangezien dat ook niet zo was in de manga/anime.

Conclusie Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2 - Nintendo Wii Review

• De besturing werkt goed, Verschillende controller opties
  • Veel uitdagingen en een hoop unlockables
  • Vertolken op een geweldige manier de serie
  • Alle saga’s en zelfs de films komen aan bod
  • De Wii-Remote word niet altijd even goed geregistreert
  • Word na lang spelen snel eentonig En geen online mode!
  • Misschien is de Cell-Shaded look niet voor iedereen
200
Gameplay:8,0
Replay:7,5
Graphics:8,9
Verhaal:9,0
8,4
© 2012 - 2024

Afgelopen 30 dagen hebben we Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2 1x op voorraad gekregen. De prijs 7.49 euro, is een indicatie.

Extra Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2 review
Tweede korte review van dyma007:

1218
14 jaar
Erg leuk spel en vooral veelzijdig spel. Je kan met tientallen verschillende characters spelen zoals Kid Buu, gewoon Goku of Cooler. Zowel de bad guys als de good guys dus. Natuurlijk speel je in het verhaal alleen de good guys, maar dat mag de pret niet drukken. 1 nadeel is de manier waarop je bijv. de Kamehameha straal doet. Dan moet je de wii remote en nunchuk tegelijk achteruit en dan weer vooruit doen, maar als je cursor net uit beeld gaat doe je weer een andere aanval. Ook hadden er iets meer multiplayermaps mogen zijn.
7,0

Wil je meer informatie en reviews lezen voor Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2? Kijk op de All-in-1-pagina van Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2!

8,4