alle Wii reviews ->
Review Tom Clancy’s Splinter Cell Double Agent
Tom Clancy’s Splinter Cell Double Agent, iets voor jou? Lees onze review en je weet het in 3 minuten!

Tom Clancy’s Splinter Cell Double Agent bouwt verder op de vertrouwde Splinter Cell gameplay, maar laat hier en daar de steekjes vallen.

De naam Tom Clancy klinkt vele gamers bekend in de oren. Hij werkte mee aan vele succesvolle games, onder andere vele spellen uit de Rainbow Six en Ghost Recon series. Ook de Splinter Cell reeks draagt de naam Tom Clancy. De eerste Splinter Cell werd door de pers zeer goed ontvangen en scoorde hoge cijfers. Eind 2006 kwam Tom Clancy’s Splinter Cell Double Agent uit, de eerste Splinter Cell game voor de Wii.

Held of terrorist?
In Splinter Cell Double Agent speel je Sam Fisher, een ex-geheim agent wiens dochter is omgekomen bij een auto-ongeluk. Sam’s voormalige baas Lambert vraagt Sam om nog één keer op een missie te gaan om de terroristische organisatie JBA te stoppen. Maar dit is niet zomaar een missie, Sam moet deze keer als dubbelagent te werk gaan en het vertrouwen van de terroristen winnen. Je zult regelmatig een keuze moeten maken tussen je relatie met de baas en het vertrouwen van de terroristen. Deze keuzes maken het verhaal interessanter dan het standaard "versla de boeven en red de wereld".

Review Tom Clancy’s Splinter Cell Double Agent: Even rustig naar het toilet gaan zit er niet in voor Sam Fisher. Review Tom Clancy’s Splinter Cell Double Agent: Besluip je vijanden en ondervraag ze, of snij gewoon hun keel door.
Even rustig naar het toilet gaan zit er niet in voor Sam Fisher.Besluip je vijanden en ondervraag ze, of snij gewoon hun keel door.

Oud maar vertrouwd.
De gameplay in Splinter Cell Double Agent is grotendeels hetzelfde als in de voorgaande delen (check het eerste filmpje). Vijanden besluipen, verstoppen voor bewakers, terroristen beschieten en hier en daar een computer hacken. Het is al vele jaren hetzelfde, maar er is niets mis mee. Het vernieuwende aan Splinter Cell Double Agent op de andere consoles was de online multiplayer, die er op de Wii helaas niet is. Wel is er op de Wii de co-op mode, die best vermakelijk is (zie tweede filmpje).

Pixelige graphics en lastige controls.
Helaas laat Splinter Cell Double Agent op een aantal gebieden de steekjes vallen. De camera zorgt nogal voor problemen, en het richten gaat wat moeilijk. Ook de graphics van de game zijn niet echt goed te noemen, het ziet er allemaal een beetje "pixelig" uit. Wat wel dik in orde is, is het geluid. Wanneer je op vijanden begint te schieten, klinkt er meteen spannende muziek zodat je op het puntje van je stoel gaat zitten.

Conclusie Tom Clancy’s Splinter Cell Double Agent - Nintendo Wii Review

• Ouderwetse Splinter Cell gameplay
  • Co-op best vermakelijk