Tenchu: Shadow Assassins Review

Tenchu: Shadow Assassins, iets voor jou? Lees onze professionele review en je weet het in 3 minuten!

Banner Tenchu Shadow Assassins

Tenchu: Shadow Assassins is een prima ninja-game met een sfeervolle soundtrack.

In 1998 verscheen een van de eerste ninja-games op de Playstation: Tenchu: Stealth Assassins, ontwikkeld door de Japanse studio Acquire. De game werd gezien als een van de eerste echte goede stealth-games. Al snel kwam er een vervolg uit, Tenchu 2: Birth of Stealth Assassins. De delen na Tenchu 2 werden niet meer gemaakt door Acquire, maar door een andere studio genaamd K2. De Tenchu-games van K2 waren lang niet zo goed als de eerste twee, en werden steeds slechter. Nu is het weer de beurt aan Acquire, namelijk met Tenchu: Shadow Assassins.

Onverschrokken ninja’s.
In Tenchu: Shadow Assassins speel je als de onverschrokken ninja’s Rikimaru en Ayame, die op zoek zijn naar de ontvoerde dochter van Lord Gohda. Het verhaal is simpel, maar word door middel van prachtige cut-scenes op een mooie wijze verteld. Als ninja ben je voornamelijk bezig met sluipen door vijandige gebouwen, vooral door de schaduw om ongezien te blijven. Soms moet je zelf voor schaduw zorgen, door bijvoorbeeld een kaars of fakkel te doven. Toch lukt het je niet altijd om onzichtbaar te blijven, maar dat komt vooral door de camera. Soms word je ontdekt door wachters, alleen maar omdat je ze niet kon zien door de slechte camera.

Hengels en katten.
Natuurlijk heb je als ninja beschikking over diverse wapens en hulpmiddelen (zie kader). Rookbommen om je te verbergen, werpsterren om je vijanden af te leiden, een hengel om voorwerpen op te vissen en zelf een zogenaamde Shinobi-kat om je vijanden te zoeken en af te leiden (zie eerste video). Als je toch, ondanks je hulpmiddelen, wordt opgemerkt door de vijand rest er natuurlijk maar een ding: een zwaard-duel. Helaas werken de zwaardgevechten niet zo goed, je moet echt bliksemsnelle reflexen hebben om de vijand te verslaan en je zwaard heel te houden.

Review Tenchu: Shadow Assassins: Een simpele kat die moet vechten tegen een zwaar bepantserde Samoerai-krijger?
Een simpele kat die moet vechten tegen een zwaar bepantserde Samoerai-krijger?
Review Tenchu: Shadow Assassins: Wanneer de wachters je zien, is het vechten geblazen!
Wanneer de wachters je zien, is het vechten geblazen!
Japanse deuntjes
Tenchu: Shadow Assassins ziet er prima uit, vooral de cut-scenes zijn mooi. De muziek is zeer goed, de Japanse deuntjes passen geweldig bij de Oosterse sfeer. Er zijn in totaal 10 levels in Tenchu: Shadow Assassins. Dit lijkt niet veel, maar je bent er toch wel even mee bezig. Ook zijn er 50 assignments, een soort extra kleine opdrachten waarmee je nieuwe spullen kunt vrijspelen. Deze extra opdrachten verlengen de speelduur aanzienlijk.

Conclusie Tenchu: Shadow Assassins - Nintendo Wii Review

• Sfeervolle soundtrack
  • Mooie graphics en cut-scenes