alle Wii reviews ->
Review Super Smash Bros. Brawl
Super Smash Bros. Brawl, iets voor jou? Lees onze review en je weet het in 3 minuten!

Super Smash Bros. Brawl is een spectaculaire fighting game met bekende characters, nieuwe moves, geweldige graphics en fantastische offline én online multiplayer.

In 1999 kwam Super Smash Bros, een 2D fighting game, uit op de Nintendo 64. Maar Super Smash Bros. was niet de zoveelste Japanse vechtgame, SSB liet je met 4 spelers tegelijk vechten met bekende Nintendo game-characters, zoals Mario en Link. Door de geweldige multiplayer, simpele gameplay en bekende characters verkocht SSB goed en werd geprezen door de pers. Al snel kwam er een vervolg, Super Smash Bros. Melee. Dit spel werd zelfs de best verkochte Gamecube game ooit. Onlangs kwam het derde deel uit op de Wii, Super Smash Bros. Brawl.

Spectaculaire multiplayer!
Super Smash Bros. Brawl is dus het derde deel uit de serie. Nu vraag je je waarschijnlijk af, is er iets verandert ten opzichte van de vorige twee delen? Jazeker! Natuurlijk bestaat de basis van de game nog steeds uit een 2D fighting game, maar er is zoveel meer. Om te beginnen met de multiplayer. Het is nog steeds echt geweldig om met z’n vieren het tegen elkaar op te nemen, gewoon met z’n allen in je huiskamer. Maar in SSB: Brawl kun je het ook online opnemen tegen je vrienden via Wi-Fi. Ook kun je zelf stages (de omgevingen waarin je vecht) maken, en deze delen met je vrienden. Helaas kun je deze stages niet online spelen.

The Subspace Emissary
Ook de singleplayer is aanzienlijk verbeterd. Er is nu zelfs een verhaal mode, Subspace Emissary, compleet met prachtige tussenfilmpjes en pittige boss-battles (zie tweede filmpje). Deze mode is ook in co-op te spelen, wat het allemaal nog leuker maakt. Grafisch ziet alles er geweldig uit, zo mooi heb je je favoriete game-characters nog nooit gezien. Ook de muziek is oorstrelend goed, en roept door de bekende liedjes uit oudere Nintendo games vele nostalgische gevoelens op.

Review Super Smash Bros. Brawl: Help! De gevreesde kartonnen doos aanval van Solid Snake! Review Super Smash Bros. Brawl: Link, Mario, <a href = http://www.mario64.nl/Nintendo64_Kirby_the_Crystal_Shards.htm>Kirby</a> en Wario: iedereen is van de partij!
Help! De gevreesde kartonnen doos aanval van Solid Snake!Link, Mario, Kirby en Wario: iedereen is van de partij!

Final Smash!
In totaal zijn er 35 speelbare characters in Super Smash Bros. Brawl. Oude vertrouwde helden als Mario en Link zijn nog steeds van de partij, maar ook nieuwe helden zoals Olimar (Pikmin) en Wario zijn aanwezig. Er zijn zelfs characters uit games die niet van Nintendo zijn, zoals Sonic (van SEGA) en Solid Snake (uit Metal Gear Solid). De characters hebben ieder hun eigen moves, en hun eigen krachtige aanval genaamd Final Smash (zie derde filmpje).

Conclusie Super Smash Bros. Brawl - Nintendo Wii Review

• Spectaculaire multplayer, offline én online
  • 35 bekende characters met nieuwe moves