Bestel vanavond, overmorgen in huis.

Spider-Man 3 Review

Spider-Man 3, iets voor jou? Lees onze professionele review en je weet het in 3 minuten!

Banner Spider-Man 3

Als Spider-Man slinger je jezelf met behulp van de WiiMote een weg door New York City. Leuk voor de fans en als je net de film hebt gezien, maar helaas geen toptitel.

Spider-Man, Spider-Man, He does whatever a spider can... Peter Parker en zijn alterego Spider-Man zijn terug in deze nieuwe game naar de gelijknamige derde bioscoopfilm. Superschurken als Venom, Sandman en de New Goblin maken New York City onveilig en wie anders dan onze eigen Spidey kan de stad redden uit de greep van deze misdadigers? Of dit leuk is valt uiteraard nog te bezien...

Hi, I am your friendly neighbourhood Spider-Man!
In de game speel je als Spider-Man zowel de bekende scène’s uit de film na, als missies die gebasseerd zijn op de verhalen uit de Spider-Man stripreeks. Je kunt net als in eerdere games webslingeren door de straten van New York en hebt dit keer ook de mogelijkheid te switchen naar het geïnfecteerde zwarte kostuum uit de film. De game heeft een Free-Roaming karakter, wat inhoud dat je je vrij door de stad kunt bewegen en missie’s worden aangegeven op je radar. Je kunt dus zelf bepalen of je lekker wilt slingeren, de hoofdverhaallijn wilt volgen of dat je gewoon op straat de criminaliteit aan wilt pakken. Helaas zijn games gebasseerd op films over het algemeen niet van hele goede kwaliteit en om maar meteen met de deur in huis te vallen, Spider-Man 3 mag zeker aan dit rijtje worden toegevoegd.

This is my gift, but it’s also my curse. Who am I?  I’m Spider-Man.
Het rondslingeren door een enorme stad voelt erg natuurlijk aan en blijft vermakelijk door de interactie met de WiiMote, waarbij het daadwerkelijk voelt of je met je armen de webdraden spint. Het grootste punt van kritiek in deze game is het combatsysteem. Er zijn maar een paar aanvalstechnieken en deze gaan erg snel vervelen. Je kunt wel een paar extra aanvallen vrijspelen, maar deze blijven aan de saaie kant en weten niet echt indruk te maken. Het zwarte kostuum dat je aan kunt trekken geeft je meer kracht, maar als je hiermee vecht gaat er een meter lopen. Als deze meter vol raakt gaat het pak als het ware bezit van je nemen. Dit zijn van die leuke kleine dingetjes die de sfeer van de game verhogen.

Review Spider-Man 3: I want to break free! I want to break free!
I want to break free! I want to break free!
Review Spider-Man 3: Het handigste vervoersmiddel om de stad mee door te komen na het uitgaan!
Het handigste vervoersmiddel om de stad mee door te komen na het uitgaan!
Old School VS Next-Gen
Er is ook een Next-Generation versie van deze game uitgebracht voor de PC, Xbox 360 en Playstation 3. Deze versie is een stuk beter uitgewerkt en is uitgebreider wat betreft missie’s en het combatsysteem. De gameplay is hier iets afwisselender en het geheel weet grafisch meer te overtuigen. Als je zowel een Nintendo Wii als een Next-Gen console in huis hebt staan, zou ik persoonlijk voor de Next-Gen versie kiezen.

Conclusie Spider-Man 3 - Nintendo Wii Review

• Webslingeren
  • Veel bekende schurken en personages uit de strips en films