Skate It Review

Skate It, iets voor jou? Lees onze professionele review en je weet het in 3 minuten!

Banner Skate It

Skate It is een goed skateboard-spel voor op de Wii, maar haalt niet het niveau van andere games uit de Skate-serie.

Skateboardgames zijn al jaren lang erg populair en verkopen goed. Maar veel gamers vinden het ietwat te lastig, door de ingewikkelde knoppencombinatie’s die je moet invoeren om een trucje te doen. In 2007 maakte EA hier een eind aan met de PS3/Xbox 360 game Skate. Door de zogenaamde "flick it" besturing hoefde je alleen maar de 2 analog sticks te gebruiken, niet de vele knoppen. Deze vorm van besturing kan natuurlijk nog beter werken op de Wii, en dat probeert EA te bewijzen met Skate It.

San Vanelona in puin.
Skate It speelt zich voor een deel af in dezelfde stad als het originele Skate, San Vanelona. Alhoewel, dezelfde stad; San Vanelona is door een aardbeving grotendeels verwoest. Gelukkig kun je ook naar andere wereldsteden reizen, zoals Londen en Parijs (zie kader). Het is jou taak om van een onbekend straatschoffie te veranderen in een wereldberoemde pro-skater. Dit doe je door trucs uit te voeren en uitdagingen te voltooien. Als beloning voor deze uitdagingen krijg je nieuwe kleding en skateboards, waarmee je je personage volledig kunt aanpassen. En ja, als je de originele Skate hebt gespeeld klinkt dit je allemaal bekend in de oren. Maar daar is niets erg aan!

Fijn maar verwarrend.
De besturing van Skate It werkt gelukkig best goed. Het voelt fijn om door de straten te skaten met je Wii-mote en Nunchuck. Ook met het Balance Board werkt het allemaal best aardig. Het enige probleem is dat de besturing niet erg nauwkeurig is. Je kunt niet precies kiezen welke truc je wilt doen, aangezien ze bijna allemaal op elkaar lijken. Het Balance Board zorgt helaas voor de meeste verwarring en irritatie (zie plaatje). Vooral als je bezig bent met een uitdaging kan de besturing erg vervelend zijn.

Review Skate It: Ziet er uit als een typische dubbele ollie-backflip 180-graden spinning nosegrind kick.
Ziet er uit als een typische dubbele ollie-backflip 180-graden spinning nosegrind kick.
Review Skate It: Nollie, ollie, nollie-kickflip, nollie-heelflip? Help!
Nollie, ollie, nollie-kickflip, nollie-heelflip? Help!
Opgepoetste Gamecube game?
Skaten gaat natuurlijk gepaard met harde rock of hip hop. In Skate It zit dit helemaal goed, de soundtrack is geweldig. Rock, hip hop en zelfs punk muziek; het is er allemaal. Wat niet zo geweldig is zijn de graphics. De omgevingen zijn heel kaal en veel details ontbreken. De steden zijn heel leeg, er lopen geen andere skaters of mensen rond. Als het om beelden gaat komt de game een beetje over als een opgepoetste Gamecube game.

Conclusie Skate It - Nintendo Wii Review

• Besturing is goed...
  • Skate-gameplay