Samurai Warriors 3 Review

Samurai Warriors 3, iets voor jou? Lees onze professionele review en je weet het in 3 minuten!

Banner Samurai Warriors 3

Een beat’em up die geschiedenis schrijft

Beat’em ups: een eindeloos plezier in de vernietiging van eindeloze massa’s hulpeloze tegenstanders, om zo jezelf door elk level te vechten. En hoewel dit genre de laatste tijd relatief doods lijkt te zijn (met uitzondering van uitschieters als Naruto: Clash of Ninja Revolution 3), lukt het de Samurai Warriors-reeks om ook dit keer weer een prima game af te leveren.

De historie herrezen
Samurai Warriors kent drie modes: Musou Mode, Free Mode en Murasame Castle. In de Musou Mode beleef je opnieuw het Sengoku-tijdperk van het historische Japan door de ogen van 36 speelbare personages (zie kader). Ieder personage heeft in deze geschiedenis zijn eigen aandeel, waardoor elk karakter een unieke verhaallijn heeft en de gebeurtenissen die je meemaakt afhankelijk zijn van je personage. Heb je na alle verhaallijnen nog niet genoeg beleefd, dan kun je elke missie opnieuw herleven in de Free Mode.

2 voor de prijs van 1
Uniek in deze game is Murasame Castle: een Mode die verhaalt over Takamaru, een samurai die op zoek gaat naar 5 machtige juwelen, om uiteindelijk de kwaadaardige Murasame te verslaan en naar zijn eigen wereld terug te keren. Als je favoriete personage volg je Takamaru op deze reis, die niet zonder problemen verloopt. Hoewel de gameplay op die van de Musou-Mode lijkt, doen het originele verhaal en deze nieuwe wereld vermoeden dat je te maken hebt met een unieke, afzonderlijke game.

Review Samurai Warriors 3: Zo zie je maar: ieder personage laat een unieke "indruk" achter
Zo zie je maar: ieder personage laat een unieke "indruk" achter
Review Samurai Warriors 3: En ook de graphics zijn prima, dus ga deze game maar "bliksemsnel" kopen...
En ook de graphics zijn prima, dus ga deze game maar "bliksemsnel" kopen...
Geschiedenis: saai?
In eerste instantie vermoeden we dat we hier te maken hebben met een geschiedenis-game, waardoor sommige gamers afgeschrikt kunnen worden. Maar uiteindelijk blijkt deze game een lekkere beat’em up te zijn, waarbij de historische achtergrond vooral een leuk extraatje is. Heb je dus zin om op strategische wijze honderden, zo niet duizenden tegenstanders tegen de vlakte te werken, dan is Samurai Warriors 3 een absolute aanrader.

Maar...!
Hierbij gelden er wel twee voorwaarden: je moet het niet erg vinden om (eenmaal geperfectioneerde) strategieën eindeloos te blijven herhalen, en ten tweede moet je niet bang zijn om af en toe gewoon wat eentoniger, uitdagingsloos hack-n-slash te verrichten. Maar als je je hierdoor snel verveelt, kun je deze game beter in de schappen laten liggen en doorlopen naar de betere hack-n-slashers, zoals Tenchu: Shadow Asassins en MadWorld.

Conclusie Samurai Warriors 3 - Nintendo Wii Review

• 2 spellen in 1 game
  • Geschiedenis toch niet saai
  • Veel speelbare personages
  • Weinig variatie in tegenstanders

47061
Gameplay:7,0
Replay:8,0
Wi-Fi:5,0
Originaliteit:7,5
Vormgeving:7,0
6,9
© 2011 - 2024

Samurai Warriors 3 is vrij zeldzaam, maar ooit krijgen we deze weer binnen. De prijs 11.49 euro, is een indicatie.

Extra Samurai Warriors 3 review
Tweede korte review van Ray:

45
21 jaar
Vraagt veel denkwerk
Het is een gedetailleerde samurai game. Het doel van het spel is om missies uit te spelen zonder dat er bepaalde teamgenoten doodgaan. Doordat de speelvelden vrij groot zijn en de personages die je moet beschermen verspreid zijn is deze game geweldig om te spelen. Het vraagt veel denkwerk en leuke pluspunten zijn het verzamelen van wapens en het vechten vanaf een paard. Het Wifi gedeelte van het spel is jammer genoeg minder spannend. Alleen voor de ervaren gamers!
8,5

Wil je meer informatie en reviews lezen voor Samurai Warriors 3? Kijk op de All-in-1-pagina van Samurai Warriors 3!

6,9