alle wii reviews ->
Review Punch-Out!!
Punch-Out!!, iets voor jou? Lees onze review en je weet het in 3 minuten!

Punch-Out!! is een geweldige boksgame met leuke personages, strakke graphics en een goed werkende besturing.

Lang geleden, ergens in de jaren 80, kwam de game Punch-Out!! uit op de NES. Deze boksgame werd geprezen voor de (in die tijd) goede graphics en grappige personages. Een paar jaar later kwam er een vervolg uit voor op de SNES, dat eveneens een succes werd. Vele fans van de Punch-Out!! serie hoopten toen ze voor het eerst de Wii zagen, dat er nog een vervolg zou komen met natuurlijk een nieuwe motion-control besturing. En nu is die er eindelijk!

Wodka drinkende Russen.
Ook op de Wii zijn er weer veel gestoorde tegenstanders. In totaal 14 stuks, waaronder veel oude bekenden. Vooral voor mensen die de vorige games ook hebben gespeeld, is het weer volop genieten met de heerlijke cliché personages (zie kader). Zo is er natuurlijk een Duitser met een lederhose en een wodka drinkende Rus. Ook is er een bekend Nintendo-personage aan toegevoegd, maar wie dat is houden we geheim. De personages zien er super gelikt uit, de animatie’s zijn strak en ook de voice-acting is heel leuk gedaan.

Review Punch-Out!!: Ai, dat moet pijn doen! Review Punch-Out!!: De multiplayer mode valt helaas tegen.
Ai, dat moet pijn doen!De multiplayer mode valt helaas tegen.

Niet domweg slaan, maar tactisch vechten.
Met de graphics zit het dus wel goed, maar nog veel belangrijker bij een boksspel is natuurlijk de besturing. Je kunt de Wii-mote een kwartslag draaien en gebruiken als normale controller, maar het is natuurlijk veel leuker om met de combinatie van Wii-mote en Nunchuck wat klappen uit te delen. De controls zijn niet te moeilijk, je zult het snel doorhebben. De eerste tegenstanders zul je dan ook gemakkelijk verslaan, maar naarmate je vordert worden ze echt pittig! Je zult de tactiek van je tegenstander goed moeten bestuderen, om hem vervolgens te slim af te zijn.

Niet alles is samen leuker.
In Punch-Out!! is er ook een multiplayer mode, waarin je met 2 spelers split-screen kunt vechten (zie plaatje). Helaas is de multiplayer mode niet zo leuk als de singleplayer. Je kan bijvoorbeeld niet kiezen uit een van de 14 leuke personages, en van tactiek is in de multiplayer helemaal geen sprake. Wat misschien leuker had geweest, was een online multiplayer of online scoreboard zodat je elkaars tijden en prestaties kon verbeteren.

Conclusie Punch-Out!! - Nintendo Wii Review

• Tactisch boksen
  • Goed werkende besturing