PokéPark Wii: Pikachu’s Adventure Review

PokéPark Wii: Pikachu’s Adventure, iets voor jou? Lees onze professionele review en je weet het in 3 minuten!

Banner PokePark Wii Pikachus Adventure

PokéPark Wii: Pickachu’s Adventure is een hele simpele verzameling mini-games met een leuk Pokemon sfeertje.

Pokémon is al vele jaren een van de bekendste franchises ter wereld. Bijna ieder kind ter wereld heeft wel eens gehoord van de Japanse monstertjes. De games zijn al heel lang erg populair en verkopen verschrikkelijk goed, vooral op handhelds als de Gameboy en de Nintendo DS. Ook kwalitatief gezien zijn de games goed, ze scoren bijna altijd achten of negens. Op de Wii is echter nog geen goede Pokémon game uitgekomen. Gaat PokéPark Wii: Pickachu’s Adventure hier verandering in brengen?

Minigames zijn de nieuwe Pokéball
In PokéPark Wii: Pickachu’s Adventure speel je niet als een of andere Pokémon trainer, nee, je speelt hier als de enige echte Pickachu. Het is jou taak om het PokéPark van de ondergang te redden, door alle onderdelen van de mysterieuze Sky Prism te verzamelen. Deze onderdelen liggen verspreid door het hele park, en je zult ze moeten vinden door vriendschappen te sluiten en minigames te winnen (zie kader). Want dat is waar het in deze Pokémon game om draait; niet om Pokémon te vangen met je Pokéball, maar om vrienden met ze te worden door minigames te spelen.

Speelse monstertjes
Het PokéPark wordt bewoont door tientallen Pokémon. Je kunt deze speelse monstertjes uit dagen om vrienden met ze te worden. Meestal gaat dit door middel van een hele simpele minigame. Schudden of zwaaien met de Wii-mote is bijna altijd voldoende om een goede score te behalen. Gamers die een hard-core Pokémon RPG verwachten slaan met deze game dan ook de plank goed mis, want er zit totaal geen uitdaging of moeilijkheid in. De game is in tegenstelling tot de handheld-RPG’s vooral bedoeld voor kinderen.

Review PokéPark Wii: Pikachu’s Adventure: Helaas voor de kinderen is alle tekst in het Engels.
Helaas voor de kinderen is alle tekst in het Engels.
Review PokéPark Wii: Pikachu’s Adventure: Je kunt spelen als al je bevriende Pokémon in de minigames.
Je kunt spelen als al je bevriende Pokémon in de minigames.
Typische Pokémon sfeer
En ja, kinderen kunnen aan PokéPark Wii: Pickachu’s Adventure veel plezier beleven. De game ziet er best goed uit en mede door de kleurrijke omgevingen zit de Pokemon sfeer er dik in. Kinderen zullen veel herkennen uit de tekenfilmserie’s en door de simpele gameplay zullen ze weinig tot geen hulp nodig hebben. Wat wel erg raar is, is dat de game niet in het Nederlands speelbaar is. Gezien de doelgroep van de game is dit best storend, aangezien niet iedere zevenjarige vloeiend Engels spreekt. Ook het ontbreken van een multiplayer mode of online ranglijsten is heel jammer.

Conclusie PokéPark Wii: Pikachu’s Adventure - Nintendo Wii Review

• Leuk voor kinderen
  • Pokémon sfeer
  • Te makkelijk
  • Geen (online) multiplayer
  • Niet in het Nederlands

33060
Gameplay:6,0
Replay:5,0
Moeilijkheidsgraad:5,0
Sfeer:7,0
6,0
© 2010 - 2024
PokéPark Wii: Pikachu’s Adventure
34.99
PokéPark Wii: Pikachu’s Adventure Nintendo Selects
€ 25.49
Extra PokéPark Wii: Pikachu’s Adventure review
Tweede korte review van YT123:

1670
15 jaar
Onder een kinderachtig uiterlijk schuilt een geinige game.
Dit spel heeft een heel erg kinderachtige uitstraling, waardoor waarschijnlijk minder mensen deze game zullen kopen. Ook spreekt de doos niet heel erg aan, alweer Pikachu! Maar eigenlijk zitten er een paar leuke elementen in dit spel. Er zijn een hoop minigames waar je veel plezier aan kan beleven. Je kan bijvoorbeeld surfen met Empoleon of vliegen met Pelipper! Ook wordt hier een heel nieuw vechtsysteem gebruikt. In plaats van commando’s aan je Pokémon te geven moet je nu Pikachu zelf besturen. Dit werkt goed, alleen is het nog wel een beetje mager. Pikachu kan namelijk maar drie aanvallen gebruiken. Het spel verveelt na een tijdje wel door gebrek aan diepgang.
7,0

Wil je meer informatie en reviews lezen voor PokéPark Wii: Pikachu’s Adventure? Kijk op de All-in-1-pagina van PokéPark Wii: Pikachu’s Adventure!

6,0