Bestel vanavond, overmorgen in huis.

Mario & Sonic op de Olympische Winterspelen Review

Mario & Sonic op de Olympische Winterspelen, iets voor jou? Lees onze professionele review en je weet het in 3 minuten!

Banner Mario and Sonic op de Olympische Winterspelen

Mario en Sonic op de Olympische Winterspelen is iets beter dan z’n voorganger, maar behaald nog steeds geen gouden plak.

In 2007 verscheen Mario en Sonic op de Olympische Spelen op de Wii en Nintendo DS. Het was een verzameling mini-games met als thema de Olympische Spelen. Ondanks de middelmatige review-scores, werd de game een enorm succes. Er werden meer dan 10 miljoen exemplaren van verkocht. Niemand keek dan ook raar op toen Nintendo een vervolg aankondigde, namelijk Mario en Sonic op de Olympische Winterspelen.

Been there, done that.
Team Mario en team Sonic gaan opnieuw de strijd aan, maar nu op de Olympische Winterspelen. Dat zorgt voor nieuwe sportspelletjes, zoals bobsleeën, skiën, snowboarden en (kunst)schaatsen. De meeste spelletjes zijn leuk, maar voor de doorgewinterde Wii-gamer zijn ze bekende kost. Een van de leukste mini-games is het skiën, maar in Family Ski heb je het misschien al gedaan. Ook het snowboarden is leuk, maar wel erg herkenbaar als je Shaun White Snowboarding: Road Trip al hebt gespeeld. De Dream Events zorgen weer voor de nodige afwisseling, zoals skiën langs het bekende kasteel van Princess Peach.

Leuke middag met je neefjes
Voor een gezellig avondje met je broertje of een leuke middag met je neefjes ben je bij Mario en Sonic op de Olympische Winterspelen aan het goede adres. Door de kleurrijke graphics en leuke personages zoals Sonic, Mario en Tails (zie kader voor nieuwe personages) is de game duidelijk voor kinderen bedoeld. De multiplayer is weer erg geslaagd, elkaars scores verbeteren en tegen elkaar racen is natuurlijk dolle pret. Helaas is de game alweer niet online speelbaar, en dat is erg jammer.

Review Mario & Sonic op de Olympische Winterspelen: In een van de Dream Events ski je door het Mushroom Kingdom.
In een van de Dream Events ski je door het Mushroom Kingdom.
Review Mario & Sonic op de Olympische Winterspelen: Klaar voor de start...af!
Klaar voor de start...af!
Wii Balance (Snow)Board
Een van de nadelen van het eerste deel was de vervelende besturing. Vooral bij het hardlopen zwiepte je bijna je arm uit de kom. Nu is dat probleem grotendeels verholpen, mede doordat het Wii Balance Board nu wordt ondersteund. Vooral bij onderdelen als bobsleeën en snowboarden is dit een leuke extra. Ook bij vele andere sporten is het zwiepen en zwaaien (gelukkig) niet van toepassing. Over het algemeen zijn de controls ook gemakkelijker, wat het spel vooral voor jonge kinderen nog geschikter maakt.

Conclusie Mario & Sonic op de Olympische Winterspelen - Nintendo Wii Review

• Vermakelijke offline multiplayer
  • Betere besturing
  • Grafisch goed
  • Nieuwe personages
  • Geen online multiplayer
  • Lijkt erg op andere games

33060
Gameplay:8,0
Replay:8,0
Wi-Fi:5,0
Besturing:7,5
8,0
© 2010 - 2024
Mario & Sonic op de Olympische Winterspelen
Bestel vanavond, overmorgen in huis.
17.49
13.49aanbieding
Spel in het Nederlands
Mario & Sonic op de Olympische Winterspelen Losse Disc
Bestel vanavond, overmorgen in huis.
18.99
€ 11.49korting
Spel in het Nederlands
Extra Mario & Sonic op de Olympische Winterspelen review
Tweede korte review van wii_geleen:

45
24 jaar
Goede opvolger van Mario&Sonic op de Olympische Spelen. Er zijn genoeg karakter en spellen om je zoet te houden. Ook de beschikbare online rankings zijn een uidaging, want wie wil er niet de snelste van de wereld worden. Ook de minigames zijn grappig en sommige zelfs lastig (blauwe munten verzamelen). Het gebruik van de remote is redelijk en vaak is de nunchuck om deze beter te maken. Extra uitdaging is het spelen met het Wii Balance Board waardoor je sommige games nog realischers beleefd.
9,0

Wil je meer informatie en reviews lezen voor Mario & Sonic op de Olympische Winterspelen? Kijk op de All-in-1-pagina van Mario & Sonic op de Olympische Winterspelen!

8,0