Mario & Sonic op de Olympische Spelen Review

Mario & Sonic op de Olympische Spelen, iets voor jou? Lees onze professionele review en je weet het in 3 minuten!

Banner Mario and Sonic op de Olympische Spelen

Mario en Sonic op de Olympische Spelen is een verzameling matige sportgames, maar zorgt wel voor een hoop multiplayer plezier.

De Olympische Spelen. Om de 2 jaar vindt dit grote sport evenement plaats, in de winter of zomer. Ook komt er om de 2 jaar een officiële Olympische Spelen game uit, die meestal niet meer voorstelt dan een slechte button-basher. Maar nu is er Mario en Sonic op de Olympische Spelen. Weer een oninteressante button-basher, of een topgame die al het goede van Mario en Sonic combineert? Om eerlijk te zijn, geen van beide...

Let the fun and games begin!
In Mario en Sonic op de Olympische Spelen strijden team Mario en team Sonic om de overwinning. Er zijn vele verschillende sporten die je kunt spelen, bekende sporten als hardlopen en zwemmen (check de tweede video) maar ook minder bekende zoals schermen en boogschieten. Niet iedere sport is even leuk en dat komt vooral door de vermoeiende of lastige besturing. Een ander groot minpunt is dat je niet online tegen andere kunt spelen, je kunt alleen de high-scores bekijken (check het derde filmpje). Het leukste is dan ook om met 3 vrienden offline te spelen. Want als het gaat om winnen, is iedereen natuurlijk erg fanatiek bezig en dat staat gegarandeerd voor veel plezier.

Mario Kart, maar dan zonder kart
Sommige sporten zijn beschikbaar als Dream Event (zie het laatste filmpje). In deze Events wordt de basis van de echte sporten gebruikt, maar er wordt iets extra’s aan toegevoegd zoals power-ups of speciale bewegingen. Vooral Dream Race is erg leuk, je rent langs een parcour en probeert door middel van power-ups de finish als eerste te bereiken. Het lijkt een beetje op Mario Kart, maar dan zonder autootje. Dit zorgt voor een leuke afwisseling tussen alle "serieuze" sporten.

Review Mario & Sonic op de Olympische Spelen: Kies een van de bekende 16 personages, met ieder hun eigen vaardigheden.
Kies een van de bekende 16 personages, met ieder hun eigen vaardigheden.
Review Mario & Sonic op de Olympische Spelen: Peach en Waluigi die schermen? Nooit gedacht dat ik dat ooit zou zien!
Peach en Waluigi die schermen? Nooit gedacht dat ik dat ooit zou zien!
Hardlopen met Bowser en Sonic.
Je kunt kiezen uit 16 verschillende personages, zoals Shadow, Dr. Eggman, Yoshi en Bowser. De personages zijn verdeeld in 4 groepen, Skill, Speed, Power en All-Around. Ook kun je je eigen Mii gebruiken om te spelen. Dit zorgt voor leuke taferelen, zoals jouw Mii die een potje tafeltennis speelt met Dr. Eggman of Bowser die hardloopt tegen Sonic (Wie zou er winnen?). De personages zien er mooi en kleurrijk uit, net als de omgevingen.

Conclusie Mario & Sonic op de Olympische Spelen - Nintendo Wii Review

• Erg leuk met vrienden
  • Dream Events zijn afwisselend
  • Bekende personages
  • Mooie kleurrijke omgevingen
  • Controls soms vermoeiend of lastig
  • Niet online speelbaar
  • Het blijft een verzameling minigames

33060
Gameplay:7,0
Replay:7,5
Wi-Fi:6,0
Graphics:7,0
7,0
© 2010 - 2024
Mario & Sonic op de Olympische Spelen
9.49
5.99aanbieding
Extra Mario & Sonic op de Olympische Spelen review
Tweede korte review van Steffen:

1934
11 jaar
Het is een heel leuk spel, maar iets klopt er niet. In Sonic games zie je Sonic keihard rennen en nu... Heeft Sonic last van zijn knie of zoiets? Zelfs Mario kan hem daar bijhouden! En nog wat over Sonic, HIJ KAN HELEMAAL NIET ZWEMMEN!! Tails doet heel moeilijk bij de 110M horden. Waarom vliegt hij er niet overheen?? Maar het is een leuk spel met veel leuke spelen. Een echte aanrader!
8,0

Wil je meer informatie en reviews lezen voor Mario & Sonic op de Olympische Spelen? Kijk op de All-in-1-pagina van Mario & Sonic op de Olympische Spelen!

7,0