Deadly Creatures Review

Deadly Creatures, iets voor jou? Lees onze professionele review en je weet het in 3 minuten!

Banner Deadly Creatures

Deadly Creatures is een hele originele game die je de wereld laat zien door de ogen van een spin en een schorpioen.

Wij als Wii-gamers hebben al veel meegemaakt. We hebben gewandeld over planeten in Super Mario Galaxy, de Tweede Wereldoorlog beleefd in Call of Duty: World at War, op aliens geschoten in Dead Space: Extraction en geschilderd in Okami. Maar we hebben nog nooit als ongedierte door de woestijn gekropen, en raad eens wat je kan doen in Deadly Creatures?

Springende spin of agressieve schorpioen?
Goed geraden, in Deadly Creatures kruip je inderdaad als spin of schorpioen door de woestijn heen. Er zijn 10 chapters, waarvan 5 met de spin en 5 met de schorpioen. En dat zorgt voor veel variatie. Want wanneer je speelt met de schorpioen, ben je voornamelijk aan het vechten. Met zijn giftige angel en scherpe scharen stuurt de schorpioen vele andere beestjes naar de ongedierte-hemel. Maar wanneer je speelt met de spin, focust de game zich vooral op het platformen. Je springt en klimt door de holletjes en gangetjes die door ander ongedierte zijn gegraven. Door deze afwisselende gameplay blijft de game verrassend, en wordt niet snel eentonig of saai.

Discovery Channel
Grafisch ziet de game er heel goed uit. Het droge, rotsachtige landschap waarin de game zich afspeelt ziet er zeer mooi uit voor een Wii-game. En de vele beestjes zoals de smerige ratten, de harige spinnen en de enge schorpioenen zien er zeer realistisch uit (zie kader). Soms deed het me zelfs denken aan een programma op Discovery Channel. Ook klinken de beestjes erg realistisch, maar dat is niet voor iedereen een pluspunt. Toen ik de pootjes van de spin hoorde kruipen, kreeg ik de rillingen op m’n rug. Brrr!

Review Deadly Creatures: Ja, ook spinnen krijgen regelmatig een SMS’je van hun moeder.
Ja, ook spinnen krijgen regelmatig een SMS’je van hun moeder.
Review Deadly Creatures: De chapters waarin je de schorpioen speelt zitten vol met actie en gevechten.
De chapters waarin je de schorpioen speelt zitten vol met actie en gevechten.
Een kort en eenmalig avontuur
Het grootste minpunt van de game is toch wel de speelduur. In een uur of 8 heb je de game uitgespeeld, en daarna is er niets meer te doen. Je zult de game maar één keer uitspelen en daarna wegleggen, aangezien er geen multiplayer of bonus levels zijn. Een ander minpunt is de camera. Vooral de grote gevechten laat de camera zien vanuit een rare positie, en bij sommige platform stukken met de spin werkt hij ook niet echt mee.

Conclusie Deadly Creatures - Nintendo Wii Review

• Afwisselende gameplay
  • Mooie graphics
  • Enge geluiden
  • In 8 uur uitgespeeld
  • Slechte camera

33060
Gameplay:8,0
Graphics:8,0
Geluid:7,5
7,0
© 2010 - 2024
Deadly Creatures Zonder Handleiding
9.99
€ 7.99korting
Handleiding
Extra Deadly Creatures review
Tweede korte review van Marcusmagnus:

3498
16 jaar
In het spel speel je als een spin of schorpioen, het is een lekker eng en vies spel. Ik vond het wel een leuk spel, maar tegelijker tijd eng. Er zijn veel verschillende vijanden, maar jammer genoeg maar weinig eindbazen. Eindbazen verschillen tussen ratten, slangen en zelfs mensen! Het was een leuk, maar vrij kort en eng spel (ben zelf bang voor spinnen :P). Maar wat erin zat is zeker aanteraden alleen niet voor de kleintjes.
7,5

Wil je meer informatie en reviews lezen voor Deadly Creatures? Kijk op de All-in-1-pagina van Deadly Creatures!

7,0