De Blob Review

De Blob, iets voor jou? Lees onze professionele review en je weet het in 3 minuten!

Banner De Blob

Een ontzettend origineel Wii spel met vernieuwende spelelementen en een verfrissende sfeer. Veel kleur, leuke muziek en het ziet er ook nog eens best mooi uit.

Het begon allemaal toen een groep Utrechtse studenten voor de gemeente Utrecht een spel ontwikkelde. Het was een spel voor de PC waarin de speler met een balletje het centrum van Utrecht moest opvrolijken met leuke kleurtjes. Het spel was erg goed in elkaar gezet en won dan ook vele prijzen. Uitgever THQ zag dit en kocht de rechten van het spel op. Ze gaven het project vervolgens aan ontwikkelaar Blue Tongue, en die gingen er mee aan de slag.

Nieuwe dingen
Blue Tongue voegde een hoop nieuwe dingen aan het spel toe, zoals een verhaallijn, missies, punten en verschillende werelden. Zo heb je bijvoorbeeld missies waarin je huizenblokken moet inkleuren of vijanden platmaken. Als je een missie met succes voltooit krijg je punten. Als je genoeg punten hebt verzameld krijg je toegang tot een nieuw deel van de stad. Helaas kan je alleen maar op zo’n moment opslaan, en dat is vervelend aangezien je soms wel een uur bezig bent met een level.

Review De Blob: De Blob wordt achtervolgd door een politieagent.
De Blob wordt achtervolgd door een politieagent.
Review De Blob: De omgevingen zijn soms betoverend mooi.
De omgevingen zijn soms betoverend mooi.
Overal kleur!
Het doel van het spel is eigenlijk nog steeds hetzelfde: het verven van de stad in mooie kleuren (zie trailer in kader). Het is dan ook heel ontspannend om even lekker te kleuren met op de achtergrond een leuk deuntje. Het spelidee is eigenlijk identiek aan het oorspronkelijke spel van de Utrechtse studenten, maar heeft zoveel nieuwe dingen erbij gekregen dat het een volledig spel is geworden.

Jong en oud
De Blob is een vrolijk, kleurrijk spelletje dat zowel voor jong en oud erg vermakelijk is. Het idee is erg origineel en het wordt allemaal ontzettend leuk gebracht. Het is ook het perfecte spel voor even tussendoor. Al met al is het een goed spel dat zich zeker onderscheidt van de rest van het aanbod.

Conclusie De Blob - Nintendo Wii Review

• Origineel idee dat goed uitgewerkt is
  • Het spel speelt lekker weg
  • De achtergrondmuziek past perfect bij het spel
  • Je kunt niet vaak saven
  • Het kan iets te kleurrijk zijn voor sommige mensen

8519
Gameplay:9
Replay:7
Originaliteit:10
Geluid:8
Graphics:8
8,1
© 2009 - 2024
De Blob
5.99
Spel in het Nederlands
Extra De Blob review
Tweede korte review van Jari:

3024
13 jaar
De Blob is een geweldig spel, voor zowel jong en oud. Je speelt met een Blob, is een grijze stad. Het doel van het spel is de hele stad weer te verven. Dat klinkt misschien saai, en aan het begin is het dat ook een beetje. Maar al snel komen er extra dingen waar je rekening mee moet houden, zoals de inkt. Als de Blob in de inkt rolt, verliest hij zijn kleur. En als je dan niet snel een nieuwe verfvooraad te pakken krijgt verlies je een leven. Ik raad dit spel dus zeker aan!
9,0

Wil je meer informatie en reviews lezen voor De Blob? Kijk op de All-in-1-pagina van De Blob!

8,1