Boom Blox Review

Boom Blox, iets voor jou? Lees onze professionele review en je weet het in 3 minuten!

Banner Boom Blox

Boom Blox geeft veel variatie en uitdaging met behendigheidspuzzels.

EA heeft samen met Steven Spielberg in 2008 het spel Boom Blox bedacht. Ai, een grote naam... dat belooft niet veel goeds. Een filmregisseur heeft van nature oog voor de visuele kant. Helaas is dat niet te merken. Het spel ziet er grafisch teleurstellend uit: alles is rechthoekig of vierkant, zelfs de spelfiguren. Benieuwd of het spelconcept het kan goedmaken.

Jenga, Duckhunt en Angry Birds-elementen
Het spel is grofweg in 5 spelvarianten in te delen. (zie kader) Je hebt Jenga-achtige levels waarin je met een grijphandje torens moet afbreken, zonder ze te laten omvallen. Als tweede concept moet je met honkballen en bowlingballen torens juist omgooien. Puzzelen en behendigheid heb je nodig bij Gorilda. Help haar zo snel mogelijk naar de uitgang. Als vierde kun je à la Duckhunt schieten om je doel te bereiken. Als laatste moet je figuren beschermen of je fort bewaken tegen skeletten en ander gespuis.
Knap is dat ondanks de meerdere concepten de Wii mote goed reageerd en de blokken natuurgetrouw vallen.

Moeilijkheidsgraad
Om verder te kunnen moet je goud, zilver of brons halen. Tegenover enkele levels waar je bijna gratis goud krijgt, zijn er ook echte krakers waar zelfs brons niet gemakkelijk is. Dit zorgt ervoor dat ook gevorderde spelers een uitdaging hebben. De meeste levels zijn, soms na een aantal keer proberen goed door te komen. Hoe verder je komt in de single player, des te meer attributen je verdient voor de ontwerpmodus. Natuurlijk levert goud extra attributen op. Voor de echte diehards zijn er ook nog expert-levels.

Review Boom Blox: Grafisch niet om naar huis te schrijven
Grafisch niet om naar huis te schrijven
Review Boom Blox: Verdwijnblokken, bomblokkenen (hier te zien) en chemische blokken maken de concepten veelzijdiger
Verdwijnblokken, bomblokkenen (hier te zien) en chemische blokken maken de concepten veelzijdiger
Veel variatie
Je krijgt veel variatie voor je geld. Er zijn maar liefst 300 single-play levels. Je haalt vele uren spelplezier in huis. Daarnaast heb je ook nog een leuke multiplayer waar je zelfs met 4 personen kunt spelen. Je kunt tegen elkaar spelen, maar je kunt er ook voor kiezen om samen te werken. Jammer dat de meeste levels exacte kopieën zijn van de single player. Ben je deze beu?? Dan ga je lekker zelf bouwen in de ontwerpmodus.

Los zand vs veelzijdig
Als je het negatief wil benaderen is Boom Blox een spel met losse concepten die niets met elkaar te maken hebben. Positief gezien krijg je een veelzijdige game die optimaal de Wii mogelijkheden gebruikt en een hele leuke game is voor jong en oud.

Conclusie Boom Blox - Nintendo Wii Review

• Veel variatie
  • Goed gebruik Wii-mogelijkheden
  • Uitdagend voor gevorderden
  • Grafisch teleurstellend
  • Soms veel te makkelijk

15280
Gameplay:9,5
Replay:8,5
Grafisch:6,0
Wii mogelijkheden:9,0
8,5
© 2012 - 2024
Boom Blox
7.99
Spel in het Nederlands
Extra Boom Blox review
Tweede korte review van Wesley:

5310
17 jaar
Dit is een geweldige game. Veel games als dit zijn er niet en dat is zeker positief. Het concept is heel simpel, stapel een paar aantal blokken op en probeer ze binnen een bepaalde tijd of met een bepaald aantal schoten allemaal omver te krijgen. Maar voeg er dingen als aanvallende vijanden en blokken met verschillende effecten bij en je hebt een zeer uitgebreide game. Het klinkt heel simpel, maar neem de opzet en de kiddy graphics niet te letterlijk, naar mate je verder komt in deze game kan die zeer pittig worden. Zeker een aanrader!
8,9

Wil je meer informatie en reviews lezen voor Boom Blox? Kijk op de All-in-1-pagina van Boom Blox!

8,5